Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Jenny Eklund - 11 juni 2011 16:19

Nu kommer inläggen lite knasigt men men tror nog ni kan hänga med iallafall  

I torsdags får jag och mamma och skulle hälsa på min farmor som har husvagn i sikfors men inte var det någon hemma där inte. Men vi blev inte så ledsna, vi tog handukarna och gick ner till vattnet och la oss en stund i den sköna solen.       

Prövade vattnet lite också, det var svalkande och skönt. Hade med oss tidning/bok, lunch och vatten så inte gick det någon nöd på oss. Allt som allt en trevlig dag som senare avslutades med att jag och Erik var bjudna på middag i lillpite där jag hjälpte Zabine med hennes hår.

Av Jenny Eklund - 11 juni 2011 15:58

Har ju glömt att lägga in bilder från när vi flyttade ut fåren.

        

Det gick iallafall jättebra att få med sig alla ner till hagen  

Idag blev det att hämta fler får från Töre (2mil söder om Kalix!!) Vi kom dit efter några missar och lite (mycke) dåligt humör från min sida (Tur han älskar mig ändå).  

Som hjälp hade vi med oss Leo och Danne. Leo var inte så imponerad av hur lång bilresan blev, men som tur är finns ju mobiler   

Väldigt stor skillnad på dom här fåren och dom vi hämtade ifjol mycke mer sociala kommer redan fram till en när man går ner till ängen.         

Dom verkar trivas med sitt nya hem.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards