Alla inlägg under november 2010

Av Jenny Eklund - 28 november 2010 10:34

Som säkert många andra blev de att julpynta igår      Är barnsligt förstjust i allt som har med julen att göra, händer att jag överdriver de också   men de gör inget för de är ju JUL.  

Idag mår min kära man inte så bra men de är självförvållat, så inge sympati från mig... Är man ute och festar och spiller vatten på pokerbord (kostar 700kr) så får man skylla sig själv om man mår dåligt dagen efter.

Ska snart tvinga med han på skyltsöndag, för de har han lovat att vi ska på   måste säkert gå en vända extra bara för att   puss älskling.

Ps. Har frågat Eva och blomman kunde tydligen blomma, så har bara varit dålig på att få den att göra de tidigare. ds.


Av Jenny Eklund - 27 november 2010 13:20

Igår kom Eva och Gerth förbi och hjälpte till att klippa stora tackan.

Skrattade lite när jag såg Gerth klippa, såg mycke lättar ut än när vi gjorde de själva...  

Vi behöver mycke träning skulle jag säga  

Så stort tack till Gerth.

Sen åt vi middag, hade gjort kyckling i ugn med klyftpotatis. Blev bra men skulle behöva något lite extra, ska fundera hur jag kan göra om receptet.

Efter maten blev alla lite trötta så Gerth och Alvin la sig och vilade på soffan eller i Alvins fall på Gerth    

Av Jenny Eklund - 26 november 2010 21:22

Blev att bygga ihop en bokhylla och ett skrivbord till mamma i torsdags  Så fint nu ska hon bara fixa så alla smågrejer kommer på plats så blir de jättefint hemma hos henne. Link var väldigt intresserad av bygget.  

Som tack åt vi Tacos sen när Erik slutat jobba för dagen.

Av Jenny Eklund - 24 november 2010 20:47

Idag blev de att vara ute med Link och mammas hund Kate.    Dom såg ut att ha kul trots att Kate inte kommer överens med andra hundar.

Sen har jag och mamma planerat hur hon ska ha de hemma hos sig så de blir att fara dit en sväng imorgon och hjälpa henne med det.

Upptäkte även en väldigt underlig sak imorse våran blomma blommar?!  

Va visste inte ens att den kunde de... Har alltid gröna växter för alla blommor som blommar dör för mig. Så förstår inget just nu, måste fråga Eva vad som hänt...

Av Jenny Eklund - 22 november 2010 14:52

Nu har jag och syrran varit duktiga vi har varit på stan och hon har köpt den här nya grejen till xboxen som ska göra den mer som wii   verkade då väldigt kul ju, hoppas hon har med de på julafton   Sen en sväng förbi djurshoppen och fick veta att de är skydd på söndag så något att se framimot. Nu har vi tagit bort Zeldas stygn, kan säga att de var tur de var hon för de gick jättebra hon var lugn och duktig.

Annars händer inte mycke, min nya veckoplanering kommer nog inte funka i veckan heller..

Erik har både beställt biljetter till Sabaton och lagt ut en annons om "bagge sökes"  så de var ju ett stort steg framåt eftersom vi har pratat om de sen i somras...   

Våra fina får som söker manligt sällskap    

och en väldigt nöjd katt... (inte nöjd matte) verkar som allt dom inte får göra ska dom tydligen göra nu på vinter.

Av Jenny Eklund - 19 november 2010 14:36

Jippi vet inte varför men ser jättmycke framimot helgen   Händer som sagt inte så mycke men ska bli skönt att ha Erik hemma, hade tänkt få lite saker gjorda har hemma. Mycke av de ska Erik göra, inte för att jag inte kan men han litar inte på att jag gör det ordentligt   Nå om att man ska mäta och kolla allt med vattenpass typ 100ggr... orkar inte "blir typ rakt.." brukar jag säga    

Visst ser Blaise nöjd ut när han tagit plats i valplådan (extra låda när jag städar vanliga lådan)

Så då fick valparna vara i kattkorgen istället.  

Nu Lule för att fira Oskar, hade tänkt lura med Erik på stan och kolla om dom har min bok i Lule istället, hoppas han inte läser de här innan vi far bara  

Av Jenny Eklund - 18 november 2010 19:22

Valparna blir 1 vecka idag  Grattis till dom.  

Annars händer det inte så mycke här, eldar på dagarna, ska se hur länge vi kan klara oss med bara kaminen... Förra året satte vi igång pelletsen ungefär nu men hoppas vi kan dra det till december i år  

Har iallafall bestämmt att mitt skåp ska stå i vardagsrummet, hade velat ha det i köket men de är för stort.

Imorgon blir de lule och fira syrrans sambo, sen kommer Agneta och Henrik någon gång i helgen, sen är det måndag igen  

Av Jenny Eklund - 16 november 2010 20:48

Jag älskar när jag fyller år, en hel dag när paket bara avlöser varandra  

Fått så mycke fint idag så de är ju nästan så man är bortskämd men bara nästan..

Erik har gjort detta underbara skåp.   

 (De är inte snett bara mina kortkunskaper som ställer till de..)

Han är faktiskt helt underbar (ibland)  och väldigt händig (alltid).

Fick även presentkort på akademibokhandeln, så nu ska jag beställa min bok som jag vill ha, helst NU...    Sen ska jag baka många förhoppningsvis goda kakor från min nya kokbok- Kärleksmums. Fick en underbar tunika från Marie med familj så nu är torsdagens klädsel klar   De är bara några av alla fina presenter jag fått idag. Tusen tack till alla ni som förgyllt min dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards