Alla inlägg under maj 2011

Av Jenny Eklund - 29 maj 2011 21:25

Idag fyller ju älsklingen 30 år GRATTIS  

Så i fredags tog jag och kidnappade honom en sväng (han var förvarnad för annars blir han sur),   iallafall väntade jag och hundarna på han utanför hans jobb, hade förberett med ballonger och lite choklad ifall han behövde få upp blodsockret...

Sen var det bara leta ballonger lite varstanns       

Älskar ju själv överraskningar så måste ju som utsätta någon för det.

Efter vi letat ballonger bar det av till farfars stuga för lite mys och avkoppling (med tanke på vädret gick det inte direkt att jobba).   

Tack vare farfar och bror så hade alla våra grejer redan kommit ut på stugan.

Tror ni vi har en hund som gillar vatten?!?   Man måste hålla hårt i honom annars hoppar han efter vågorna.

Som vanligt blev det grillat, vad annars   Sen spelade vi lite kort där vi båda vann ganska lika mycke...           men sen när vi skulle spela fia med knuff så förlorade jag alla gångerna (ska då inte spela det spelet igen..) men har ju konstaterat att jag har tur i kärlek!

På lördag morgon klev jag upp och bakade bröd så vi skulle ha nå gott till fukosten   (farfar sa det var första gången någon bakat bröd på stugen)

Lördagskvällen hade jag ett biobesök inplanerat för oss, vi skulle se piratesfilmen,   

den var väl okej men inte så mycke mer.

Kom även en bukett med blommor till Erik igår,   vi hade väl våra aningar om vem som skickat dom men det stod inget namn. Så idag ringde faktiskt Jessica och grattade Erik och det kom fram att hon hade skickat dom fina blommorna.

Det var väl våran helg och nu hoppas vi på bättre väder till nästa helg, svårt att få sämre men bara för att blir det väl det.


Av Jenny Eklund - 25 maj 2011 21:48

Vet faktiskt inte vad syster skulle välja om hon fick...

Barn eller   Cola

men kan nästan gissa        

Av Jenny Eklund - 25 maj 2011 10:27

Om ni inte har märkt det så är jag väldigt förtjust i att ha bilder med i bloggen...

Är faktiskt väldigt bra på att ha med mig kameran och tar gärna mycke kort, så döm av min förvåning när jag skulle ta kort i söndags.... slut batteri  

Var ju en riktigt trevlig kväll och hade Agneta och Henrik på grillmiddag (vad annars hos oss). Men som sagt inga bilder att visa, hade ju trevligt ändå, måste vi göra om snart  

Nu blir det att skjusa morfar till flygplatsen sen en tur och hälsa på syrran när man ändå är i Lule så ha en bra dag det hade jag tänkt.

Av Jenny Eklund - 22 maj 2011 11:44

Igår kväll så var vi en sväng till Anders och Sofia som hade lite folk hemma, senare på kvällen när det faktiskt blåste lite mindre men ändå ganska mycke... så tyckte dom att JA vi går ut och spelar kubb.

Som sagt svensk sommar...       

Det är bäst att vara klädd....

Av Jenny Eklund - 22 maj 2011 11:35

Igår var vi till farfar som fyllde 76år   När han bjöd in oss så sa han att vi inte skulle köpa nå present för han har allt han behöver...

men ballonger kunde vi ge han  (ett gammalt skämt sen jag var liten och tyckte att hans kallas var tråkigt, så nästa år hade han köpt ballonger och roliga hattar och helt enkelt gjort det till ett barn kallas.) Så vad gör man det var ju bara att ge han ballonger...     

Han fick trisslotter med  

Av Jenny Eklund - 22 maj 2011 11:24

Nu är det mycke får här hemma   Vi klipper dom vi har i stallet och slår ner stolpar nere på ängen till en ny hage så alla våra nya får ska rymmas. Går riktigt bra tog 35 min att slå ner 28st stolpar, i fjol trog det typ 4ggr så lång tid... Men i år var ju Erik smart och gick med järnspet och förgjorde hål          Just nu försöker jag hitta en djurtransport men verkar inte som om det funkar så bra för mig... någon som har nå bra tips?

Här är då det utlovade korten på före och efter klippningen (tänk på att vi är nybörjare så ser lite roligt ut, men är ändå mycke bättre än i höstas...)       

Av Jenny Eklund - 17 maj 2011 11:05

Måste ju bara visa hur fint mitt skafferi kan se ut   (ja det är mitt skafferi)  

Det är inte ofta men mellan varven så kan jag faktiskt städa upp det, så snabbade mig att ta kort...

Snart kommer syrran så får se om man är duktig och gör nå här hemma eller inte...


Av Jenny Eklund - 17 maj 2011 11:02

Har gjort årets första rabarberpaj på fäska rabarber    

Så nu känns det verkligen som om det är sommar (även om vädret säger nå annat).

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards