Alla inlägg under april 2011

Leo

Av Jenny Eklund - 30 april 2011 11:41

Igår fick Leo komma hit och vara ett tag medans resten av familjen var till sunderbyn med lillasyster.

Jag och Leo började med att baka en kaka till Erik när han kom hem från jobbet.   Leo fick vispa ihop smeten, sen måste man ju smaka om det blev bra...   Så när Erik kom hem blev det att hjälp han ute.      Måste ju även titta till fåren så dom är kvar.

Vi avslutade dagen med en tur till havbadet där vi lekte i klätterställningen.          Vet inte vem som tyckte det var roligast, Erik eller Leo??!

Av Jenny Eklund - 30 april 2011 11:37

Helt underbart att det fortfarande är april och jag har hängt den första

tvätten ute     Ifjol tror jag jag började i juni (kan ju bero på att jag var lat också...) men det har verkligen gått fort nu i vår.

Av Jenny Eklund - 27 april 2011 10:15

Nu har Zelda och Link fått pröva sina nya selar som jag fyndade  

Funkade jättebra så nu blir det nog att gå promenad med sele istället för halsband (dom drar mycke mindre)

Casper var glad att få följa på promenad   Nu när promenaden är avklarad så blir det att följa farfar och hälsa på Iris i sunderbyn, får vi se hur hon mår.

Av Jenny Eklund - 26 april 2011 20:39

Här kommer nå bilder från Anders 30 års fest (ni som inte vill vara med på bild hör bara av er så tar jag bort bilden)

Anders blir kidnappad och bunden i en blå skåpbil och förd till okänd plats      Efter ett tag kommer Anders fram till en gocart som han körde runt runt runt runt runt runt... med, tyckte tydligen det var kul.        Sen efter ett tag blev det dags med nästa åk (det gick inte lika fort  )   Ja det syns att han blir 30 skadade höften när han skulle ta sig upp...

Så här hoppar en 11 åring...   och så här hoppade (körde) Anders....   Hela gänget som var med på dagen. (minus mig och Sofia)   Stålmannen kommer till festen   Maten var jättegod, kul med något annat än fläskfile och gratäng   Stålmannen är på G      Sen var det ju den där traditionen med baddräkten...

Ett extra stort tack till Elin och Tomas som var huvudfixarna till denna roliga fest

Av Jenny Eklund - 24 april 2011 15:32

Jaha vad har vi gjort i helgen då? Torsdag var Gerth här och åt grillat det var riktigt gott     Erik tyckte framförallt chokladpuddingen var god...   Fredag kom syrran och Oskar på middag vi bestämmde oss för att.... grilla  

Vi gillar grillat så det blir mycke sånt men gjorde faktiskt lammspett, det tyckte då jag var en höjdare, till det hade Erik gjort en gratäng, men tyvärr har jag inga bilder från det(vet inte vad som hände glömde bort att fota  )

Har istället tagit igen det på Anders överraskningsfest igår där jag tog massa bilder men det får bli ett eget inlägg  

Bro

Av Jenny Eklund - 24 april 2011 15:30

Söndagen tillbringades hos Danne och Marie där blev det grillning och studsmatts- hoppning            När vi for hem från Danne och Marie fick vi stanna för broöppning        Erik trodde det var den första för han (vid havsbadet)

Av Jenny Eklund - 22 april 2011 09:58

Glad påsk hoppas ni får en trevlig helg  

Av Jenny Eklund - 22 april 2011 09:20

Allvarligt det är inte en bra kombination med

vår+hund+vit trapp:   Måste typ dammsuga 3ggr/dag för att den ska vara i närheten av ren, så ni kan ju tänka er hur den brukar se ut för jag dammsuger så sällan som jag kan komma undan med det...

Hittar både kattassar och hundavtryck i hela trappen, så den som funderar på att skaffa en vit trapp (även om jag inte förstår hur man får den iden) gör inte det!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards