Alla inlägg under februari 2011

Av Jenny Eklund - 26 februari 2011 10:55

Igår hade vi Anders och Sofia som middagsfrämmande, väluppfostrade som dom är hade dom med sig trevliga tulpaner till mig (oss)    

Hade gjort lammstek igen men prövade på att göra den i saltlag och sen fick den tillagas i ugn med en mangoglaze. Vart inte nöjd men måste ju pröva för att lära sig...  

Sen tog vi fram en kortlek och spelade chicago,  

där jag vann en omgång och Anders den andra, efter det tror jag alla var ganska trötta efter (i alla andras fall )en hel arbetsvecka.

Tack för trevligt sällskap, det måste vi göra om (annars vet jag ju att ni inte gillade maten  )

Idag blir det en tur på stan!! kommer inte ihåg när Erik frivilligt följde på stan sist. Att han ska byta batteri på klockan hör ju inte hit, för i småstaden finns akademibokhandeln och det är bokrea så vars tror ni vi ska  

Av Jenny Eklund - 26 februari 2011 10:49

Ville bara dela med mig av en bild där man ser hur det går när mamma väl får för sig att baka    

Jag sa redan när hon hällde smeten att det var för mycke men inte det hon brukade alltid gör dubbel sats.... ja ni föstår säkert vad resultatet blev... (det var bakpulvrets fel  )


Men hon gjorde gott bröd för det.

Av Jenny Eklund - 24 februari 2011 11:20

Jag gillar att äta våfflor men gud så jobbigt det är att få våffeljärnet rent...

Någon som har nå tips på bästa sätt att rengöra de?? Jag förstår inte vad dom har tänkt när dom inte går att ta isär och riktigt rengöra?!

Ni kanske minns min rengörning av spisen...(och resultatet) så jag är väldigt nära att ta en skruvmejsel och plocka isär våffeljärnet men risken finns ju att vi då behöver ett nytt...

Jaja nu är det då bortställt för denna gång, Erik var hemma när jag skura det så vågade inte ta isär det, men det blir nog inte våfflor förens till sommaren då kanske jag glömt hur jobbigt och äckligt det är.

Oj

Av Jenny Eklund - 23 februari 2011 09:07

Har verkligen ide torka på bloggen om ni inte märkt det...

Hur ska man få vardagen att låta intressant? Tror egentligen inte folk är så intresserade av vad jag gör men när inte ens jag är intresserad av vad jag själv gör så blir det inga inlägg här på bloggen  Tycker att jag är snäll med er läsare på det sättet..

Så nu vet ni att jag iallafall lever. Ha det bra så får vi se om det händer nå som är värt skriva om.

Av Jenny Eklund - 19 februari 2011 10:36

Vad tycks?  

Tror ni de är kallt eller?! Tycker inte det ska se så ut på dörren inne...

Vill ha en ny dörr, men ni vet "bagarens barn..."

Av Jenny Eklund - 18 februari 2011 21:54

Var ett riktigt bra recept som jag hittade till lammsteken   Middagen blev riktigt bra, mysigt med ljus och god mat och gott vin (tack Marie för julklappen).   

Nu ska jag bara göra om receptet så det blir mitt  

Av Jenny Eklund - 18 februari 2011 15:38

Ja vad ska man göra när det är svin kallt och man inte har en bil?

Blev att baka idag skulle även vilja städa här hemma men får se hur det går.

Prövade göra äppelknyten, hitta receptet i en tidning så nu hoppas jag dom blev goda     Erik verkade nöjd, vet inte vad han trodde äppelknyten var men han lät väldigt skeptisk igår men såg betydligt gladare ut idag...

Ikväll blir det lammstek till middag haft det i marinad så får vi se hur det kommer smaka. Mycke nya smaker, älskar att pröva nytt men blir nog vanliga bullar imorgon. Ha en bra fredag alla.

Av Jenny Eklund - 16 februari 2011 16:18

Om ni inte märkt det så ska jag upplysa er om att det är kallt ute!!!

När till och med jag vill ha på mig mössa är det kallt  

Så vad gör man en massa kalla dagar jo man eldar, eldar och eldar...(Erik gillar när jag faktiskt gör det, händer inte jämnt  )

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards