Alla inlägg under januari 2011

Av Jenny Eklund - 30 januari 2011 11:51

Jippi äntligen hemma   Ixa var en riktig slyna så vi kunde fara hem tidigare än planerat, kädes väldigt skönt   Så körde hem och överraskade älskligen igår kväll. Nu blir det kalas i lillpite uppdaterar med bilder senar.

Av Jenny Eklund - 23 januari 2011 20:30

Jag vet inte men när jag sa till Erik att jag skulle kanske följa syrran till Göteborg 1 vecka så det första han undrade över var vem som skulle laga mat? Ja då vet man sin plats iallafall  

Så nu har jag gjort matlådor till Erik så han inte svälter medans jag är i Göteborg med syrran     Imorgon blir det att göra en pastasallad också innan vi far så då tror jag han klarar sig, kanske han får göra makaroner och köttbullar men de gör han faktiskt bra  

Av Jenny Eklund - 23 januari 2011 10:39

Blev att hälsa på Eva och Gerth igår där även Isak och Axel var. Blev en surrstund så vi missade att Byggmax stängde kl 14 men men hinner förhoppningsvis det en annan dag  

Sen på kvällen blev de första grillningen för i år,    vi var väldigt sena faktiskt men nu när vi börjat så brukar de bli mycke grillat.

Av Jenny Eklund - 22 januari 2011 12:10

Blev inte så mycke fest igår för mig men andra tog som igen min del också  

Jaha vad ska man göra av denna dag?? Vet att vi ska en sväng på stan och köpa en present till Agneta (svårt hon kan ju inte säga vad hon önskar sig  ) sen hoppas jag att vi ska kolla på golv och tapeter men annars inga planer.

Vill hälsa på någon...  Vi får se vem våra offer blir  

Ha en bra helg.

Av Jenny Eklund - 21 januari 2011 18:48

SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLL!!!!!

  

Av Jenny Eklund - 18 januari 2011 21:58

Jaha då har det gått hur länge som helst sen senaste uppdateringen men skyller på att jag varit förkyld och inte orkat mycke annat än ta hand om valparna.

Så det har ju inte hänt så mycke då heller, vilket kan vara skönt.

Idag fick tyvärr Alvin fara till katthimlen.

Han har varit sjuk en tid men trodde nästan han var på bättringsväg men idag så kunde jag inte hålla kvar han längre de var grymt mot han och bara för min egen skull. Så snälla Gerth fick komma och hjälpa Erik ta bort han. Känns verkligen som rätt beslut men det satt långt inne.

  

Av Jenny Eklund - 14 januari 2011 12:01

Nu äntligen kommer det Hanna...

Receptet på brorsansfavorit är föjande:


4-8 pers


2 fläskfiler

5 paprikor

4 lökar (gul)

10 färska champingoner

Salt och pepper


Skär köttet i strimlor, och hacka de andra i bitar.

Stek allt separat och blanda ihop, salta och peppra, servera med pommes och bea. Hur enkelt som helst och super gott.


Av Jenny Eklund - 14 januari 2011 11:55

Gjort min första lammgryta   Blev väl sådär men men man lär så länge man lever...  

Håller ju på att få dom små liven rumsrena men dom är verkligen motsträviga, iallafall lilla killen som vi hoppas ska komma till ett nytt hem innan husse tröttnar och tar bort honom.   

Måste säga att både Zelda och nu Navi har varit mycke lättare än killarna att få rumsrena. Navi är nästan där, gör inte inne men måste börja säga till när hon ska ut.

Nu ska jag på stan med Marie och gissar att Casper föjer med, så får jag leka mamma med barnvagnen  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards