Alla inlägg under november 2010

Av Jenny Eklund - 15 november 2010 20:27

Fick inviga mina fina förskotts presenter igår  Så nu är man redo för vinter, jacka från mamma och skorna från syrran, ni är bäst.     

Igår vart de även mycke fika på olika håll. For en sväg till farfar och Iris där dom bakat tårta till och med köpt en marsipantårta enbart till Erik för han är inte så förtjust i Marängtårtan Iris gör... Bortskämd tyckte jag men då sa farfar att han köpt cola till mig för jag inte dricker kaffe  opps så då var vi ju båda bortskämda.

Sen en sväg till kyrkogården och tända ljus.

Avslutade våran besöksrunda med att gratta Gerth på kombinerad födelsedag/farsdag.

Kvällen tillbringade vi med mamma och morfar och åt god middag men ingen efterrätt var ganska less på fika    


Av Jenny Eklund - 14 november 2010 09:53

Grattis till alla pappor på farsdag.  

Kram älskade far...

Av Jenny Eklund - 12 november 2010 13:10

Gick och la mig igår efter att ha varit vaken i lite drygt 36 timmar. Kan verkligen lova att jag såg i kors när jag la mig i sängen  

Vaknade iallafall relativt utvilad imorse halv 6 när Erik for till jobbet. Ville ju kolla hur det gått för valparna deras första natt. Alla verkade pigga och hungriga  

Så åt fukost och stökade på där nere, men när jag kommer upp märker jag att Zelda frenetiskt försöker slicka igång en valp men tyvärr så var han död.

Så de kändes jättetråkigt dessutom var de den förstfödda, den enda som föddes hemma, han hade ju överlevt så myck så tyckte som att han skulle överleva detta också...  

Nu var dom bara 9st men dom ska då överleva!  

Av Jenny Eklund - 11 november 2010 15:19

Jaha nu har man 10 små valpar hemma   Dom är jätte söta ju...  

Men inte blev de en lätt valpning inte, började med en valp hemma halv tolv igår kväll. Ringde syrran som var lagomt intresserad, kanske för att hon sov men hallå vi skulle ju ha valpar så lite entusiasm hade man ju väntat sig  (Men var snabb att komma på besök   )  

Ringde mamma istället hon hade rätt inställning och kom direkt. Men blev inte långvarit hemma, blev rekommenderade att fara till gammelstans djursjukhus. Hann knappt dit innan nästa var född i min hand bak i bilen. Efter de fick vet ut 2st men sen stopp, så de blev kejsarsnitt på dom andra 6st.

Nu är då alla hemma och piper förfullt.  

Erik såg väldigt nöjd ut med de första mötet med dom små    

Av Jenny Eklund - 9 november 2010 19:58

Blev att föja syrran när hon tatuera sig   Hon började ju inte med något litet nä direkt på med två st, en var liten så de var väl okej men trodde ett tag att hon skulle be honom sluta... inte hög smärttröskel där inte. Men hon klarade de och dom blev jättefina, riktigt stolt storasyster    

Hon inser att dom inte hunnit halvvägs ännu...  

En väldigt nöjd Marie    

Av Jenny Eklund - 8 november 2010 18:11

Jaha då var helgen slut igen de går fort. Speciellt om man festar lördag och slöar bort söndag  Nu förstår jag då varför jag inte festar så ofta, för när jag väl festar blir de ju så mycke och nu på gamla dar blir jag ju så bakis   hela dagen efter går ju bort. Inte okej så nu är det nyktert ett par månader så jag hinner glöma riktigt hur dålig jag blir...

Men Erik lagade nästan maten själv igår så det var ett riktigt plus hoppas på fler gånger (dock utan bakis orsak). Nu väntas Danne hit han ska hjlpa Erik med isolering, hoppas hela familjen följer.

Av Jenny Eklund - 6 november 2010 10:31

Äntligen lite snö hoppas den ligger kvar och det inte blir för mycke i vinter, vill bara ha lite för att det ska bli ljusare och så är det mysigt.

Gårdagen blev riktigt trevlig, god mat hos mormor och Janne. Hon ska alltid pröva nytt och vi är inte dom som tackar nej till hennes mat       

Sen blev de en tur till lule och vara hundvakt medans syrran jobbade natt, Maddox tycker inte om att vara ensammen utan matte och Ixa. Men pommesfrites tycker han om       

Det gick fort kan jag lova.

Ikväll blir det fest hos Ewe längtar skål gott folk  

Av Jenny Eklund - 5 november 2010 14:40

Woohoo nu är det helg   känns faktiskt som det är helg också.. så det är extra plus idag. Hunnit överraskande mycke idag, inte allt jag skulle göra i veckan men så blir det väl när man spara allt till fredag   jaja tyvärr finns det ju kvar har inga hustomtar som gör sakerna, så blir nog att jag gör det någon gång.

Upptäckte imorse att Zelda hade fått en ögoninflamation så det var bara att smörja hennes ögon , och de är lika bra att ta Links också.  

Mina små alienens  

Therese kom hem igår så imorgon blir det fest längtar faktiskt, tror inte Erik gör det, hihi han ska få vara kvällens chafför.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards